راه هایی برای کاهش هزینه ایمپلنت دندان
نوشته شده توسط : نت ویر

شوخی ندارد، هزینه ایمپلنت دندان بالاست! دلیل هم دارد: هزینه ایمپلنت دو سویه است. اولی هزینه خودِ ایمپلنت و دومی هزینه‌ ایست که جراح برای درمان طلب می‌کند. وقتی چشم‌ها به هزینه ایمپلنت دندان می‌افتاد، اولین سوالی که طرح می‌شود این است که چگونه می‌توان تا آن‌جا که راه دارد از هزینه‌ها کاست. بسیاری راه‌حل را در دریافت هزینه‌ها از بیمه و بسیاری در خرید ایمپلنت ارزان جستجو می‌کنند.

آیا بیمه هزینه ایمپلنت دندان را می‌دهد؟

نه بیمه پایه و نه بیمه تکمیلی، هیچ‌کدام!

بیمه پایه تنها بخش کوچکی از هزینه‌های درمان دندان را پوشش می‌دهند. از طرف دیگر بیمه تکمیلی نیز چیزی پیرامون پوشش هزینه‌های ایمپلنت ندارد. اگر بنا دارید از بیمه برای پرداخت هزینه کاشت دندان‌تان کمک بگیرید، باید این موضوع را در موارد تحت پوشش بیمه تکمیلی جستجو و بررسی کنید ببینید آیا تحت پوشش قرار می‌گیرد و یا خیر!

به طور کل اما پرداخت هزینه ایمپلنت با بیمه چندان تفاوتی با پرداخت هزینه ایمپلنت بدون بیمه ندارد. چرا؟ ساده است! پولی که بیمه برای پرداخت هزینه ایمپلنت دندان می‌دهد، چندان چشمگیر نیست.

آیا قیمت ایمپلنت دندان به صرفه است؟

درست حدس زدید! بخش عمده‌ای از هزینه ایمپلنت دندان پای خرید ایمپلنت مناسب می‌رود اما حساسیت‌هایی که برای خرید ایمپلنت مناسب هست، دست و پای‌تان را برای دور زدن مخارج و خرید یک ایمپلنت ارزان و یا ارزان‌تر بازار می‌بندد.

پیشنهاد می‌کنیم که در خرید ایمپلنت دندان هرگز کوتاهی نکنید! بهترین‌اش را انتخاب کنید، هر چند بهترین گران‌ترین است. در غیر این‌صورت باید به عوارض بسیاری تن بدهید:

  • شکستن ایمپلنت
  • شکستن استخوان
  • عفونت
  • جوش نخوردن ایمپلنت

این عوارض نه تنها سلامتی دهان و دندان‌تان را به خطر می‌اندازد بلکه هزینه‌های بیش‌تری روی دست‌تان خواهد گذاشت.

آیا می‌توانیم هزینه ایمپلنت را قسطی پرداخت کنیم؟

بله و این راه به نظر منطقی‌تر می‌آید. هر چند پزشکان همه‌فن حریف کمی سخت‌تر زیر بار دریافت قسطی دستمزدشان می‌روند اما امتحانش ضرر ندارد. می‌توانید با پزشکتان راجع به پرداخت قسطی هزینه ایمپلنت دندان صحبت کنید و به جمع‌بندی برسید.

از سویی دیگر کلینیک‌های اندکی، خود به خود، این فرصت را عرضه می‌کنند تا با دریافت هزینه ایمپلنت دندان در چند مرحله باری از دوش مراجعین خود بردارند.

معیارهای محاسبه هزینه ایمپلنت دندان

بازه هزینه ایمپلنت دندان بسیار گسترده است: از چهار میلیون تا دوازده میلیون تومان. آن‌چه این بازه قیمت‌ها را وسیع و کمی غیرقابل پیش‌بینی می‌کند، معیارهای گوناگون و هزینه‌های متغیری‌ست که در بخشی از این یادداشت به آن پرداختیم. ایمپلنت دندان یکی از گران‌قیمت‌ترین خدمات دندان‌پزشکی است و تحت سلطه عوامل بسیاری قرار دارد:

  • هزینه ایمپلنت
  • هزینه جراح
  • هزینه لابراتوار

تعدیل این هزینه‌ها به روش‌های معمول مثل خرید ارزان‌قیمت ایمپلنت و یا استفاده از بیمه‌های تکمیلی گاه زیان‌بار و اغلب نه خیلی مفید است. تنها راه چاره را شاید باید در پرداخت قسطی هزینه ایمپلنت دندان جست و جو کرد.

منبع: www.zhaleimplant.ir





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 366
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: